Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2009 09:28 - Добро и Зло...
Автор: mecheb Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7255 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 17.07.2009 10:57


image

Почти всички човешки проблеми са били свързани с това, кое е Добро и кое е Зло. Почти всеки твърди, че знае какво е добро и зло. И няма значение дали става въпрос за религия, отношения, действия или цялостна философия на даден човек - винаги ще се намери някой, който да му каже "Грешиш. Това, което правиш не е добро! Помисли си! Поправи се!"..image
Преди няколко вечери разисквахме тази тема с един приятел. Той беше "злият", аз бях "добрата", а целта на спора ни беше единя да убеди другия, че това, което прави не е правилно. Фактически спора нямаше цел - той просто стана. И увлечена в спора се усетих, че се опитвам да го убедя в нещо, за което и аз самата не съм напълно наясно. Какво наистина е Доброто? imageИ какво наистина е Злото? И не си мислех за обичайните неща - истината и честността от едната страна и лъжата и измамата от другата, защото много добре знаех, че понякога една истина е по-лоша от 100 лъжи. И защото колкото и да е абсурдно съществува такова нещо като "благородната" лъжа. Тогава.. Как може да се формулира Доброто и Злото?
От отдавна съм разбрала, че и двете са понятия, които са строго индивидуални за всеки и се менят когато философията му (личната му"религия") се промени. И все пак..? Какво представляват за човек, който не е чувал за Християнството или Сатанизма или която и да е друга религия, Доброто и Злото..? Тогава ми "присветна".. Какво означава за мен Доброто и Злото.. и като се опитах да го абстрахирам от това, на което са ме възпитавали (въпреки че то има голямо значение) се оказа че.. Че.. Доброто е това, което те прави щастлив! ;)
Простичко, нали? И така е за всеки човек, защото всеки човек се стреми да бъде щастлив. За мен щастието се изразява в това, да виждам че другите са щастливи. imageДа ги правя щастливи, ако не са. Това е Доброто за мен. Нещастието пък е Злото. Когато някой прави някой нещастен той е "лош". Но пък.. Това е от странична гледна точка, нали? Може ли някой човек да е добър или лош? Да. Може и двете при това. И ги може даже едновременно. Защото.. Защото хората сме различни. И в това е нашата сила. Различни сме и ценностните ни системи са различни и представите ни за щастие са различни.. Затова Моето Добро е добро само за някои. А за други е лошо. Но пък.. Ако мен то ме прави щастлива има ли нещо друго значение? Защото в крайна сметка не е ли това важното? - Да бъдем Щастливи?..
image



Тагове:   лъжа,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - i az mislq kato teb. . . dobroto ni ...
15.07.2009 09:46
i az mislq kato teb... dobroto ni pravi 6tastlivi
цитирай
2. анонимен - ?
15.07.2009 10:55
Добре казано!

Но дали ще можеш да прибиреш целия свят в сърцето си и достатъчно широко ли е то?

Защото хората паднали на улицата са безброй и ако вдигането им те прави щастлива, въпросът е докога ще те изпълва това щастие?
цитирай
3. mecheb - към анонимен - ?
16.07.2009 12:55
А ....ЗАЩО САМО АЗ.....?а ако всеки от нас побере... колкото му е възможно ..... дали няма ....светът да е по-добър.... или не всеки е способен на това!??!!!......
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mecheb
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2210407
Постинги: 167
Коментари: 1157
Гласове: 688
Спечели и ти от своя блог!